W przypadku problemów, prosimy o wysłanie raportu diagnostycznego. W zgłoszeniu prosimy o zachowanie struktury: ID zamówienia z Base > numer FS/PA z Subiekta > ID zwrotu z Base > numer ZW/KFS. Dodatkowe zrzuty ekranu (przycisk „Dodaj plik”) będą bardzo pomocne w analizie.
Moduł zwrotów umożliwia automatyczne tworzenie zwrotów detalicznych (ZW) i korekt sprzedaży (KFS) w Subiekcie na podstawie danych o zwrotach z platformy e-commerce. Równolegle ze zwrotami tworzony jest dokument PZ, który przywraca do stanu wcześniej zdjęty towar.
Integrator obsługuje zwroty dotyczące zamówień:
- zaimportowanych przez integrator (w bazie danych musi istnieć powiązanie zamówienia z dokumentem sprzedaży),
- dla których wcześniej utworzono dokument sprzedaży (fakturę lub paragon) w Subiekcie.
Jeśli np. zamówienie (ZK) istnieje w Subiekcie, ale nie zostało jeszcze zrealizowane, to zwrot utworzony w sklepie nie będzie widoczny w programie.
Aktywacja i konfiguracja zwrotów
W tym celu należy przejść do Konsola użytkownika > Usługa SubSyncService > Zatrzymaj. Po wykonaniu testów i ustawieniu odpowiedniego filtra (np. status zwrotu lub oznaczenie „zaakceptowane”), usługę można ponownie uruchomić
Aby rozpocząć pracę ze zwrotami, należy aktywować ich obsługę. W tym celu przejdź do Program > Konfiguracja > Zwroty i uzupełnij konfigurację zgodnie z opisem na tej stronie.
Dla platformy Base dodatkowe ustawienia znajdują się także w konfiguracji połączenia ze sklepem
Import zwrotów - tryb ręczny
Aby rozpocząć:
Po aktywowaniu opcji „Włącz obsługę zwrotów” w konfiguracji, w górnym pasku programu pojawi się nowa zakładka: Zwroty - równoległa do zakładki Zamówienia. Import zwrotów z konsoli przebiega analogicznie do Importu zamówień.
-
Przejdź do zakładki Zwroty
-
Zaznacz wybrane pozycje
-
Kliknij Importuj w górnym pasku
Po zaimportowaniu dokumentu kolumna Dokument sprzedaży zostanie automatycznie uzupełniona numerem utworzonego dokumentu ZW/KFS w Subiekcie.
Szczegóły błędów (jeśli wystąpią) będą widoczne w dolnej sekcji Aktywność.
Opis okna Zwrotów
Zakładka Zwroty wyświetla listę zwrotów pobranych ze sklepu pasujących do ustawień:
-
ID zwrotu,
-
ID powiązanego zamówienia,
-
Kontrahent,
-
Wartość zwrotu,
-
Data utworzenia,
-
Status w sklepie
-
Numer dokumentu sprzedaży (jeśli już został utworzony).
Menu kontekstowe (prawy przycisk myszy)
Dostępne są m.in. opcje:
-
Zaznacz/Odznacz – dla wygodnej pracy na wielu pozycjach,
-
Kopiuj ID zwrotu / ID zamówienia – przydatne w zgłoszeniach i analizie,
-
Pokaż w sklepie (F3) – otwiera powiązany zwrot w panelu sklepu,
-
Pokaż w Subiekcie (F4) – otwiera dokument ZW lub KFS w systemie ERP (jeśli już utworzony)
Status przetworzenia
Każda akcja jest oznaczana ikoną stanu w dolnym pasku aktywności:
-
✅ Zakończona sukcesem - po poprawnym zaimportowaniu zwrotu, w kolumnie Dokument sprzedaży pojawi się numer utworzonego dokumentu (np.
ZW 163/test1/2025/Szef
) -
⚠️ Zakończona z błędem lub ostrzeżeniem - w razie błędu zwrot nie zostanie usunięty z listy, a szczegóły błędu będą dostępne w zakładce Aktywność na dole okna.
Import zwrotów - tryb automatyczny
Po przetestowaniu importu w trybie ręcznym można dodać zadanie automatyczne do harmonogramu.
Nazwa akcji: Zamówienia - ponieważ import zwrotów jest bezpośrednio powiązany z przetwarzaniem zamówień. Zwrot nie może zostać utworzony, jeśli brak dokumentu sprzedaży.
Jeżeli na czas testów harmonogram został zatrzymany, po zakończeniu konfiguracji można go ponownie uruchomić:
Konsola użytkownika > Usługa SubSyncService > Uruchom
System odczyta wtedy zaktualizowane ustawienia i w wznowi przetwarzanie zamówień oraz zwrotów zgodnie z harmonogramem.