Moduł zwrotów działa obecnie w wersji eksperymentalnej i dostępny jest dla platformy Base.

W przypadku problemów, prosimy o wysłanie raportu diagnostycznego. W zgłoszeniu prosimy o zachowanie struktury: ID zamówienia z Base > numer FS/PA z Subiekta > ID zwrotu z Base > numer ZW/KFS. Dodatkowe zrzuty ekranu (przycisk „Dodaj plik”) będą bardzo pomocne w analizie.

Moduł zwrotów umożliwia automatyczne tworzenie zwrotów detalicznych (ZW) i korekt sprzedaży (KFS) w Subiekcie na podstawie danych o zwrotach z platformy e-commerce. Równolegle ze zwrotami tworzony jest dokument PZ, który przywraca do stanu wcześniej zdjęty towar.

Integrator obsługuje zwroty dotyczące zamówień:

  • zaimportowanych przez integrator (w bazie danych musi istnieć powiązanie zamówienia z dokumentem sprzedaży),
  • dla których wcześniej utworzono dokument sprzedaży (fakturę lub paragon) w Subiekcie.

Jeśli np. zamówienie (ZK) istnieje w Subiekcie, ale nie zostało jeszcze zrealizowane, to zwrot utworzony w sklepie nie będzie widoczny w programie.

Aktywacja i konfiguracja zwrotów

Przed uruchomieniem obsługi zwrotów zalecamy tymczasowe zatrzymanie harmonogramu, ponieważ automatyczny import zwrotów jest powiązany z akcją Zamówienia w zadaniach harmonogramu.
W tym celu należy przejść do Konsola użytkownika > Usługa SubSyncService > Zatrzymaj. Po wykonaniu testów i ustawieniu odpowiedniego filtra (np. status zwrotu lub oznaczenie „zaakceptowane”), usługę można ponownie uruchomić

Aby rozpocząć pracę ze zwrotami, należy aktywować ich obsługę. W tym celu przejdź do Program > Konfiguracja > Zwroty i uzupełnij konfigurację zgodnie z opisem na tej stronie.

Dla platformy Base dodatkowe ustawienia znajdują się także w konfiguracji połączenia ze sklepem

Import zwrotów - tryb ręczny

Import zwrotów może być realizowany zarówno ręcznie (z przycisku), jak i automatycznie (za pomocą harmonogramu). Zalecamy rozpocząć od testów z użyciem trybu ręcznego, importując pojedyncze dokumenty i stosując odpowiednie filtrowanie.

Aby rozpocząć:

Po aktywowaniu opcji „Włącz obsługę zwrotów” w konfiguracji, w górnym pasku programu pojawi się nowa zakładka: Zwroty - równoległa do zakładki Zamówienia. Import zwrotów z konsoli przebiega analogicznie do Importu zamówień.

  1. Przejdź do zakładki Zwroty

  2. Zaznacz wybrane pozycje

  3. Kliknij Importuj w górnym pasku

Po zaimportowaniu dokumentu kolumna Dokument sprzedaży zostanie automatycznie uzupełniona numerem utworzonego dokumentu ZW/KFS w Subiekcie.
Szczegóły błędów (jeśli wystąpią) będą widoczne w dolnej sekcji Aktywność.

Opis okna Zwrotów

Zakładka Zwroty wyświetla listę zwrotów pobranych ze sklepu pasujących do ustawień:

  • ID zwrotu,

  • ID powiązanego zamówienia,

  • Kontrahent,

  • Wartość zwrotu,

  • Data utworzenia,

  • Status w sklepie

  • Numer dokumentu sprzedaży (jeśli już został utworzony).

Menu kontekstowe (prawy przycisk myszy)

Dostępne są m.in. opcje:

  • Zaznacz/Odznacz – dla wygodnej pracy na wielu pozycjach,

  • Kopiuj ID zwrotu / ID zamówienia – przydatne w zgłoszeniach i analizie,

  • Pokaż w sklepie (F3) – otwiera powiązany zwrot w panelu sklepu,

  • Pokaż w Subiekcie (F4) – otwiera dokument ZW lub KFS w systemie ERP (jeśli już utworzony)

Status przetworzenia

Każda akcja jest oznaczana ikoną stanu w dolnym pasku aktywności:

  • Zakończona sukcesem - po poprawnym zaimportowaniu zwrotu, w kolumnie Dokument sprzedaży pojawi się numer utworzonego dokumentu (np. ZW 163/test1/2025/Szef)

  • ⚠️ Zakończona z błędem lub ostrzeżeniem - w razie błędu zwrot nie zostanie usunięty z listy, a szczegóły błędu będą dostępne w zakładce Aktywność na dole okna.

 

Import zwrotów - tryb automatyczny

Po przetestowaniu importu w trybie ręcznym można dodać zadanie automatyczne do harmonogramu.

Nazwa akcji: Zamówienia - ponieważ import zwrotów jest bezpośrednio powiązany z przetwarzaniem zamówień. Zwrot nie może zostać utworzony, jeśli brak dokumentu sprzedaży.

Jeżeli na czas testów harmonogram został zatrzymany, po zakończeniu konfiguracji można go ponownie uruchomić:

Konsola użytkownika > Usługa SubSyncService > Uruchom

System odczyta wtedy zaktualizowane ustawienia i w wznowi przetwarzanie zamówień oraz zwrotów zgodnie z harmonogramem.