Przejdź do treści
pomoc.integratory.pl

Integratory.pl – baza wiedzy i pomoc techniczna

Menu
  • SubSync
  • WfSync
  • OpSync
  • SymSyncPro
  • FAQ
  • Aktualności i technikalia
  • Kontakt
  • Sklep

FAQ

FAQ

Przed instalacją

Czy mogę gdzieś pobrać wersję testową integratora?

Oczywiście. Wersje testowe są dostępne do pobrania na stronach produktowych lub w linkach poniżej. Wszystkie są dostępne jako w pełni funkcjonalne wersje testowe na 15 dni. Do wygenerowania testowej licencji koniecznie będzie podanie adresu e-mail oraz numeru NIP podmiotu, z którym będzie pracować integrator.

  • SubSync – instalator integratora dla Subiekta GT, Subiekta Nexo Pro i Navireo
  • WfSync – instalator integratora dla WF-MAG (WAPRO)
  • SymSyncPro – instalator integratora dla Symfonii
  • OpSync – instalator integratora dla Comarch Optima

Czy pomagacie przy instalacji programu?

Jednorazowo świadczymy usługę „Darmowej instalacja przez pulpit zdalny”. Wtedy to my pobieramy program, łączymy go ze sklepem internetowym, programem magazynowym, konfigurujemy i omawiamy funkcje programu.

Na instalację w dogodnym terminie można zapisać się poprzez formularz na naszej stronie.

Co jest potrzebne do instalacji integratora?

Do instalacji potrzebne będą:

  1. Klient pomocy zdalnej AnyDesk (do pobrania tutaj).
  2. Hasło użytkownika „admin” (Symfonia) lub „szefa” (Subiekt).
  3. Link do panelu, login i hasło do administracji sklepu.
  4. Przydatne okaże się również hasło do serwera FTP w celu zapewnienia backup’u.
  5. W przypadku integratora SymSyncPro: zainstalowana, skonfigurowana i działająca usługa SAGE WebApi w aktualnej wersji.
    • Link do pobierania
    • Link do dokumentacji
    • Instrukcja instalacji

Dlaczego w przypadku Subiekta GT wymagana jest Sfera?

Sfera dla Subiekta GT to jedyny sposób zapisu do bazy Subiekta, który zapewnia bezpieczeństwo i integralność zapisywanych danych. Jest to wyłączny sposób wymiany danych zalecany przez producenta – Insert. Poza bezpieczeństwem, gwarantuje także kompatybilność z pojawiającymi się aktualizacjami Subiekta. Umożliwia także szerszą automatyzację, jak np. generowanie PDF-ów czy podgląd dokumentów. Mając na uwadze powyższe, zdecydowaliśmy oparcie naszych integracji o Sferę.

Jak sprawdzić czy posiadam Sferę do Subiekta GT?

  1. Uruchom Subiekta GT i zaloguj się.
  2. W prawym górnym rogu kliknij ikonę Sfery
  3. Odczytaj status licencji:

 

Ile kosztuje zakup licencji Sfery? Czy można uruchomić licencję testową?

Posiadamy konkurencyjne ceny na rynku, zachęcamy do zapoznania się z cennikiem. Insert umożliwia uruchomienie Sfery 15-dniowej licencji testowej.

Posiadam Subiekta Nexo. Czy mogę uruchomić na nim Wasze integratory?

Nasze produkty współpracują wyłącznie z Subiektem Nexo Pro.

Jaka jest różnica między Subiektem GT a Subiektem Nexo Pro?

Subiekt GT posiada więcej dodatków oraz lepiej radzi sobie ze słabszymi komputerami. Subiekt Nexo PRO to propozycja cały czas rozwijana, więc można przypuszczać, że jest on niejako swego rodzaju inwestycją w przyszłość. Oto oficjalna lista różnic, jakie podaje producent: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/przejdz_na_insert_nexo/porownanie.html

Mój program antywirusowy twierdzi, że pakiet instalacyjny zawiera wirusa.

Niektóre programy antywirusowe mogą błędnie rozpoznawać nasze oprogramowanie jako zainfekowane wirusami. Jest to spowodowane użyciem zaciemniacza kodu (obfuscatora) Confuser, który z kolei jest elementem zabezpieczeń antypirackich. Staramy się sukcesywnie kontaktować z producentami programów AV w celu dodawania naszych aplikacji do wykluczeń, dzięki czemu takie sytuacje zdarzają się coraz rzadziej. Jeśli natomiast pomimo tego Twój antywirus podnosi alarm, prosimy o kontakt z nami w celu wyjaśnienia sytuacji. Zachęcamy także do lektury:

  • https://github.com/yck1509/ConfuserEx/issues/17
  • https://malwaretips.com/threads/is-confuser-good-for-protector-obfuscator-for-net.64582/
  • https://forums.comodo.com/antivirus-help-cis-b134.0/-t93951.0.html
  • http://stackoverflow.com/questions/19725047/obfuscated-assembly-detected-by-antivirus-false-positive

Dodatkowo zawsze możesz zweryfikować plik w serwisie VirusTotal.

Konfiguracja serwera w przypadku hostingu Home.pl

Jeśli posiadamy serwer sklepu w hostingu Home.pl, może się okazać, że integracja nie działa mimo pełnego skonfigurowania. Jest to spowodowane używaniem przez Home autorskiego oprogramowania dla serwera WWW o nazwie IdeaWebServer. Z tego powodu dopasowanie programu pod integrator, będzie od nas wymagało kilku dodatkowych kliknięć. Więcej informacji tutaj.

Jak sprawdzić wersję PHP oraz wersję IonCube

Zapoznaj się z odpowiednim artykułem pomocy: 

  • PrestaShop – instalacja i aktualizacja brokera
  • WooCommerce – instalacja i aktualizacja brokera
  • Magento i ShopGold – instalacja i aktualizacja brokera

Wsparcie pozakupowe

Jak działa serwisowanie produktów?

Nasze programy są ciągle rozwijane, aby zapewnić kompatybilność z najnowszymi wersjami oprogramowania, z którym się łączymy. Działamy aktywnie, śledząc zmiany na rynku i reagując na nie, aby zapewnić naszym klientom najnowsze i najbardziej efektywne rozwiązania. Stawiamy na ciągły rozwój naszych programów, co oznacza, że nasze zespoły programistyczne pracują nad aktualizacjami niemalże każdego dnia.

Jaki jest czas oczekiwania na pomoc serwisanta?

Telefony odbieramy w godzinach pracy biura a na zgłoszenia mailowe odpowiadamy najpóźniej następnego dnia.

W jaki sposób serwisowane są kolejne integracje, wdrożenia na nowych stanowiskach?

Support telefoniczny i mailowy jest bezpłatny, na indywidualne życzenia klienta łączymy się także zdalnie a taka usługa liczona jest w formie roboczogodziny. Koszt jednej roboczogodziny technika to 160 zł netto.

Potrzebuję dostosować program pod indywidualne życzenie, czy wykonujecie takie przeróbki?

Do takich zapytań podchodzimy indywidualnie po przesłanej wiadomości w formie mailowej. Skontaktuj się z nami poprzez formularz, w wiadomości opisz jak przeróbka miałaby działać, nasz dział programistyczny oceni możliwość rozbudowy. Warunki realizacji indywidualnych opisujemy na stronie.  

Najczęstsze problemy

Błąd 504 GatewayTimeout

Problem dotyczy wyczerpania czasu odpowiedzi nginx i jego rozwiązanie zostało opisane w poniższym linku: https://stackoverflow.com/questions/16002268/prevent-nginx-504-gateway-timeout-using-php-set-time-limit

Zbyt niskie limity serwera WWW

Integrator podaje informacje o limitach. Ich wysokość może mieć wpływ na pracę programu, powodując określone reakcje serwera – np. w przypadku zbyt niskiego limitu max_execution_time ustawionego na 30, jeśli wysyłamy żądanie na którego przetworzenie integrator potrzebuje więcej niż 30 sekund, takie żądanie będzie zamykane przez serwer po 30 sekundach zgodnie z narzuconym limitem max_execution_time = 30 kończąc pracę integratora błędem 500. Należy więc ustawić takie limity, by serwer nie blokował pracy integratora. Limity można stopniowo zwiększać do uzyskania zadowalającego efektu lub ustawić natychmiastowo te sugerowane przez nas:

  • memory_limit – od 512 mb do 2048 mb
  • max_execution_time – 600 s
  • upload_max_filesize – 512 mb
  • post_max_size – 512 mb
  • max_input_time – 600 s

Uwaga: w przypadku nginx limity ustawia się także na poziomie konfiguracji strony (site).

Jak sprawdzić jakie mam limity?

Wystarczy przejść do konfiguracji integratora Program -> Konfiguracja -> następnie w zakładce Połączenie ze sklepem wystarczy kliknąć Testuj. Sklep zaprezentuje wartości limitów sklepu. Dla osób nie posiadających integratora tłumaczymy to w instrukcji poświęconej sekcji Magento, w kroku dotyczącym funkcji phpinfo otrzymamy wszystkie informacje na temat sklepu. Możemy tam również sprawdzić obecność IonCube, wtyczki deszyfrującej niezbędnej dla prawidłowej pracy programu.

Nie znaleziono towaru o symbolu

2023-07-10 12:18:51 [433940] Error [RTNET.Sfera+SymbolTowaruNieZnalezionyException] Nie znaleziono towaru o symbolu „produkt_testowy”

Oznaczać będzie, że aktualnie towaru o takim symbolu nie ma.

  1. Sprawdź, po jakim parametrze mapujesz w integratorze. Sprawdzisz to w zakładce Produkty -> Mapowanie produktów -> ERP

2. Przejdź do programu ERP i sprawdź czy towar o takim parametrze jak w komunikacie błędu faktycznie znajduje się w programie ERP. 

Jeśli jesteś pewien, że masz towar o takim symbolu w swoim ERP, zwróć uwagę, czy na końcu nie pojawił się jakiś dodatkowy znak np. spacja – będzie to widoczne w komunikacie błędu między znakami cudzysłowów. Warto wyedytować towar w ERP i przejść na koniec symbolu – jeśli jest tam nadprogramowa spacja, której nie ma na sklepie – należy ją skasować. Symbole muszą być zgodne 1:1
Jeśli miałeś błąd w symbolu na sklepie, warto zwrócić uwagę, że na większości platform sklepowych edycja towaru nie edytuje już złożonego zamówienia. Dopiero nowe zamówienia będą posiadać prawidłowy symbol towaru

Na importowanych zamówieniach kwoty na pozycjach różnią się o kilka groszy / pojawia się dodatkowa usługa o wartości kilku groszy

Polskie prawo fiskalne opisuje w jaki sposób należy naliczyć podatek od towarów i usług. Zgodnie z tymi wytycznymi zaimplementowano obliczanie podatków w polskich programach ERP (Subiekt, WAPRO Mag, Symfonia, itd.). Natomiast większość platform e-commerce oblicza podatki w inny sposób (zwykle z większą precyzją), co może powodować rozbieżności (dotyczy to szczególnie PrestaShop która przechowuje ceny z precyzją do 6 miejsc po przecinku). Szczegóły znajdują się w tym artykule pomocy.

Wyjątek od HRESULT: 0x800706BA

Błąd zapisu danych [[System.Exception] Nieprawidłowy ID magazynu (1): Serwer RPC jest niedostępny. (Wyjątek od HRESULT: 0x800706BA)]] Integrator do pracy wymaga jednej licencji Subiekta oraz jednej licencji Sfery. Jeśli został uruchomiony Subiekt w tle oraz obok niego integrator pracuje będąc zalogowanym na tego samego użytkownika Subiekta co uruchomiona kopia w tle, integrator aby nie pobierać dodatkowej licencji Subiekta skorzysta z licencji uruchomionej w tle. Zamknięcie Subiekta w tle, spowoduje zerwanie połączenia z licencją Subiekta i powyższy błąd. Usunięcie błędu jest proste – należy zrestartować integrator, pobierze on raz jeszcze licencję Subiekta. Ten problem nie występuje w harmonogramie. Integrator uruchomiony w harmonogramie nie podpina się pod licencję Subiekta pod spodem – ponieważ pracuje on na użytkowniku Windows System, potrzebuje on własnej licencji Subiekta oraz licencji Sfery.

Praca z programem

Integrator SubSync – zakres funkcjonalności dla poszczególnych platform

Zakres funkcjonalny prezentuje tabela poniżej. Otwórz w nowym oknie. SubSync2_funkcje
 

Integrator SymSyncPro – zakres funkcjonalności dla poszczególnych platform

Zakres funkcjonalny prezentuje tabela poniżej. Otwórz w nowym oknie. SymSyncPro_funkcje
 

Integrator WfSync – zakres funkcjonalności dla poszczególnych platform

Zakres funkcjonalny prezentuje tabela poniżej. Otwórz w nowym oknie. WfSync_funkcje
 

Integrator OpSync – zakres funkcjonalności dla poszczególnych platform

Zakres funkcjonalny prezentuje tabela poniżej. Otwórz w nowym oknie. OpSync_funkcje
 

Jak zmapować produkty pomiędzy sklepem a programem ERP?

Mapowanie w przypadku Subiekta GT/ Subiekta Nexo Pro/ Navireo odbywa się po polu Symbol (możliwość wyboru), dla Symfonii – kod produktu, dla WAPRO Mag to indeks handlowy lub katalogowy (możliwość wyboru), a w przypadku Comarch Optima jest to Kod.  Poniżej przedstawiamy kompletny wykaz platform sklepowych wraz z dokładnym spisem pól służących do poprawnej identyfikacji:

SubSync – integracja z SubiektemKonfiguracja programu SubSyncProdukty

Mapowanie produktów

Określa pola, w których integrator będzie poszukiwał kodu produktów w sklepie i w Subiekcie. Przynajmniej jedno pole po stronie sklepu i jedno pole po stronie Subiekta musi być tożsame, np. „SKU” i „Symbol”.

Ustawienie to ma zastosowanie zarówno dla importu zamówień, jak i dla importu, eksportu i aktualizacji towarów.

Sklep – dla wybranych platform dostępna jest opcja mapowania po dwóch polach do wyboru SKU/EAN, lista do wyboru jest wtedy rozwijana. Poniżej przedstawiamy kompletny wykaz platform wraz polami obsługiwanymi:

* W przypadku PrestaShop zmiana mapowania na EAN znajduje się w Program > Konfiguracja (F9) > Pokaż ustawienia zaawansowane > Konfiguracja kontekstu sklepu… > Pole identyfikacyjne produktu > EAN

**W przypadku ShopGold możliwe jest po kodzie EAN, jednak wymaga modyfikacji jednego z plików na serwerze. Prosimy o kontakt w celu jego zaimplementowania.

Jak odwzorować drzewo kategorii w Subiekcie?

Ponieważ Subiekt ma płaską strukturę kategorii, nie jest możliwym zreplikowanie w nim drzewa kategorii  z zachowaniem poziomów jak np. w PrestaShop. Należy zatem użyć mapowania. Jak wykonać takie mapowanie tłumaczymy w tym artykule pomocy: Mapowanie kategorii


Przejdź do serwisu głównego

Informacje

  • Integratory.pl
  • FAQ
  • Aktualności i technikalia
  • Pomoc zdalna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Skontaktuj się z nami

Zapraszamy do kontaktu z nami przez formularz kontaktowy
lub telefon: 61 641 62 34.

Pracujemy w godzinach od 9:00 do 17:00 (w piątki do godz. 15:00)

© RTNET 2009-present. All rights reserved.

Cookies
Używamy plików cookie w celach umożliwienia prawidłowego działania strony, reklamowych i statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas plików cookie, kliknij w "Ustawienia" i wyłącz niechciane pliki.
Ustawienia Zaakceptuj wszystkie
Cookies
Wybierz rodzaje plików Cookie które akceptujesz. Twój wybór będzie pamiętany maksymalnie przez 1 rok.
  • Necessary
    Te pliki nie są opcjonalne. Są wymagane przez naszą witrynę do działania.
  • Statystyki
    Statystyki odwiedzin
  • Doświadczenie i wydajność
    Pomiar wydajności i działania witryny
  • Marketing
    Dostosowanie zawartości i oferty do zainteresowań użytkownika
Zapisz Zaakceptuj wszystkie