Przed instalacją

Czy mogę gdzieś pobrać wersję testową integratora?

Oczywiście. Wersje testowe są dostępne do pobrania na stronach produktowych lub w linkach poniżej. Wszystkie są dostępne jako w pełni funkcjonalne wersje testowe na 15 dni. Do wygenerowania testowej licencji koniecznie będzie podanie adresu e-mail oraz numeru NIP podmiotu, z którym będzie pracować integrator.

Boję się, że nie poradzę sobie z instalacją integratora. Czy moglibyście do mnie przyjechać?

Nie ma możliwości dojazdu, jednak dzięki dostępnej technologii wdrożenia wykonujemy z powodzeniem przez pulpit zdalny. Jeśli jesteś zainteresowany instalacją – prosimy o rejestrację na wybrany termin przez formularz na naszej stronie.

Co jest potrzebne do instalacji integratora?

Do instalacji potrzebne będą:

  1. Klient pomocy zdalnej AnyDesk (do pobrania tutaj).
  2. Hasło użytkownika „admin” (Symfonia) lub „szefa” (Subiekt).
  3. Link do panelu, login i hasło do administracji sklepu.
  4. Przydatne okaże się również hasło do serwera FTP w celu zapewnienia backup’u.
  5. W przypadku integratora SymSyncPro: zainstalowana, skonfigurowana i działająca usługa SAGE WebApi w aktualnej wersji.

Posiadam Subiekta GT. Czy uruchomię na nim dowolny integrator?

Tak, pod warunkiem, że posiadają Państwo aktywną licencję Sfery.

Jak sprawdzić czy posiadam Sferę do Subiekta GT?

  1. Uruchom Subiekta GT i zaloguj się.
  2. W prawym górnym rogu kliknij ikonę Sfery
  3. Odczytaj status licencji:

Dlaczego w przypadku Subiekta GT wymagana jest Sfera?

Sfera dla Subiekta GT to jedyny sposób zapisu do bazy Subiekta, który zapewnia bezpieczeństwo i integralność zapisywanych danych. Jest to wyłączny sposób wymiany danych zalecany przez producenta – Insert. Poza bezpieczeństwem, gwarantuje także kompatybilność z pojawiającymi się aktualizacjami Subiekta. Umożliwia także szerszą automatyzację, jak np. generowanie PDF-ów czy podgląd dokumentów. Mając na uwadze powyższe, zdecydowaliśmy oparcie naszych integracji o Sferę.

Ile kosztuje zakup licencji Sfery?

Posiadamy konkurencyjne ceny na rynku, zachęcamy do zapoznania się z cennikiem.

Posiadam Subiekta Nexo. Czy mogę uruchomić na nim Wasze integratory?

Nasze produkty współpracują wyłącznie z Subiektem Nexo Pro.

Jaka jest różnica między Subiektem GT a Subiektem Nexo Pro?

Subiekt GT posiada więcej dodatków oraz lepiej radzi sobie ze słabszymi komputerami. Subiekt Nexo PRO to propozycja cały czas rozwijana, więc można przypuszczać, że jest on niejako swego rodzaju inwestycją w przyszłość. Oto oficjalna lista różnic, jakie podaje producent: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/przejdz_na_insert_nexo/porownanie.html

Interesują mnie Wasze produkty, ale wciąż się waham. Czy mogę je w jakiś sposób przetestować?

Na każdy produkt, otrzymują Państwo bezpłatny klucz testowy na 15 dni dający Państwu pełny dostęp do wszystkich funkcji.

Czy integratory to jednorazowy projekt?

Nasz zespół biorąc pod uwagę życzenia Klientów stale dba o rozwój dostarczanych Państwu rozwiązań, dlatego nie tylko mają Państwo pewność, że integratory to produkty stale rozwijane, ale również z każdym z nich otrzymują Państwo dożywotnio dostęp do bezpłatnych aktualizacji.

Mój program antywirusowy twierdzi, że pakiet instalacyjny zawiera wirusa.

Niektóre programy antywirusowe mogą błędnie rozpoznawać nasze oprogramowanie jako zainfekowane wirusami. Jest to spowodowane użyciem zaciemniacza kodu (obfuscatora) Confuser, który z kolei jest elementem zabezpieczeń antypirackich. Staramy się sukcesywnie kontaktować z producentami programów AV w celu dodawania naszych aplikacji do wykluczeń, dzięki czemu takie sytuacje zdarzają się coraz rzadziej. Jeśli natomiast pomimo tego Twój antywirus podnosi alarm, prosimy o kontakt z nami w celu wyjaśnienia sytuacji. Zachęcamy także do lektury:

Dodatkowo zawsze możesz zweryfikować plik w serwisie VirusTotal.

Konfiguracja serwera w przypadku hostingu Home.pl

Jeśli posiadamy serwer sklepu w hostingu Home.pl, może się okazać, że integracja nie działa mimo pełnego skonfigurowania. Jest to spowodowane używaniem przez Home autorskiego oprogramowania dla serwera WWW o nazwie IdeaWebServer. Z tego powodu dopasowanie programu pod integrator, będzie od nas wymagało kilku dodatkowych kliknięć. Więcej informacji tutaj.

Instalacja brokera – którą wersję mam wybrać?

Zapoznaj się z artykułem pomocy: Którą wersję brokera wybrać (9, 10, 11 czy 12)?

Jak sprawdzić wersję PHP oraz wersję IonCube

Zapoznaj się z odpowiednim artykułem pomocy: 

Wsparcie pozakupowe

Jak działa serwisowanie produktów?

Celem sprzedaży naszych produktów jest stworzenie i wdrożenie gotowego rozwiązania, które znajdzie się jako w pełni funkcjonalne na Państwa komputerze. W przypadku, kiedy po okresie użytkowania, np. pół roku odkryją Państwo nową funkcję, która zainteresuje Państwa ale jednocześnie stwierdzą Państwo, że nie działa ona prawidłowo (wywołuje błąd, etc.), zajmiemy się korektą takiego błędu w cenie zakupu. Jeśli np. aktualizacja programu sprzedażowego, sklepu, systemu Windows itd. spowoduje błąd integratora, wtedy sprawa staje się bardziej złożona. Staramy się reagować maksymalnie szybko, do czego oczywiście mobilizują nas impulsy w postaci zgłoszeń wysyłanych przez klientów. Im więcej klientów zgłasza usterkę, tym skuteczniej reagujemy.

Jaki jest czas oczekiwania na pomoc serwisanta?

Staramy działać możliwie jak najszybciej, zazwyczaj czas w jakim jesteśmy w stanie udzielić pomocy nie przekracza 2-3 dni roboczych.

W jaki sposób serwisowane są kolejne integracje, wdrożenia na nowych stanowiskach?

Support telefoniczny i mailowy jest bezpłatny, na indywidualne życzenia klienta łączymy się także zdalnie a taka usługa liczona jest w formie roboczogodziny. Koszt jednej roboczogodziny technika to 130 zł netto.

Potrzebuję dostosować program pod indywidualne życzenie, czy wykonujecie takie przeróbki?

Do takich zapytań podchodzimy indywidualnie po przesłanej wiadomości w formie mailowej. Skontaktuj się z nami poprzez formularz, we wiadomości opisz jak przeróbka miałaby działać, nasz dział programistyczny oceni możliwość rozbudowy. Warunki realizacji indywidualnych opisujemy na stronie.  

 

Praca z programem

Integrator SubSync – zakres funkcjonalności dla poszczególnych platform

Zakres funkcjonalny prezentuje tabela poniżej. Otwórz w nowym oknie. SubSync2_funkcje
 

Integrator SymSyncPro – zakres funkcjonalności dla poszczególnych platform

Zakres funkcjonalny prezentuje tabela poniżej. Otwórz w nowym oknie. SymSyncPro_funkcje
 

Integrator WfSync – zakres funkcjonalności dla poszczególnych platform

Zakres funkcjonalny prezentuje tabela poniżej. Otwórz w nowym oknie. WfSync_funkcje
 

Jak zmapować produkty pomiędzy sklepem a programem ERP?

Mapowanie w przypadku Subiekta GT/ Subiekta Nexo Pro/ Navireo odbywa się po polu Symbol (możliwość wyboru), dla Symfonii – kod produktu, a w przypadku WAPRO Mag to indeks handlowy lub katalogowy (możliwość wyboru).  Poniżej przedstawiamy kompletny wykaz platform sklepowych wraz z dokładnym spisem pól służących do poprawnej identyfikacji:


*W przypadku PrestaShop i ShopGold możliwe jest również mapowanie po kodzie EAN, jednak wymaga bezpłatnego dodatku naszego autorstwa. Prosimy o kontakt w celu jego zaimplementowania. Po uzupełnieniu wybranych pól wartością tożsamą nastąpi automatyczne mapowanie produktów. Dodatkowe kroki nie są wymagane.

Jak odwzorować drzewo kategorii w Subiekcie?

Ponieważ Subiekt ma płaską strukturę kategorii, nie jest możliwym zreplikowanie w nim drzewa kategorii  z zachowaniem poziomów jak np. w PrestaShop. Należy zatem użyć mapowania. Jak wykonać takie mapowanie tłumaczymy w tym artykule pomocy: Mapowanie kategorii

 

Najczęstsze problemy

Błąd 504 GatewayTimeout

Problem dotyczy wyczerpania czasu odpowiedzi nginx i jego rozwiązanie zostało opisane w poniższym linku: https://stackoverflow.com/questions/16002268/prevent-nginx-504-gateway-timeout-using-php-set-time-limit

Zbyt niskie limity serwera WWW

Integrator od wersji 2.6.1.0 podaje również informacje o limitach. Ich wysokość może mieć wpływ na pracę programu, powodując określone reakcje serwera – np. w przypadku zbyt niskiego limitu max_execution_time ustawionego na 30, jeśli wysyłamy żądanie na którego przetworzenie integrator potrzebuje więcej niż 30 sekund, takie żądanie będzie zamykane przez serwer po 30 sekundach zgodnie z narzuconym limitem max_execution_time = 30 kończąc pracę integratora błędem 500. Należy więc ustawić takie limity, by serwer nie blokował pracy integratora. Limity można stopniowo zwiększać do uzyskania zadowalającego efektu lub ustawić natychmiastowo te sugerowane przez nas:

  • memory_limit – od 512 mb do 2048 mb
  • max_execution_time – 600 s
  • upload_max_filesize – 512 mb
  • post_max_size – 512 mb
  • max_input_time – 600 s

Uwaga: przypadku nginx limity ustawia się także na poziomie konfiguracji strony (site).

Jak sprawdzić jakie mam limity?

Wystarczy przejść do konfiguracji integratora Program -> Konfiguracja -> następnie w zakładce Połączenie ze sklepem wystarczy kliknąć Testuj. Sklep zaprezentuje wartości limitów sklepu. Dla osób nie posiadających integratora tłumaczymy to w instrukcji poświęconej sekcji Magento, w kroku dotyczącym funkcji phpinfo otrzymamy wszystkie informacje na temat sklepu. Możemy tam również sprawdzić obecność IonCube, wtyczki deszyfrującej niezbędnej dla prawidłowej pracy programu.

Na importowanych zamówieniach kwoty na pozycjach różnią się o kilka groszy / pojawia się dodatkowa usługa o wartości kilku groszy

Polskie prawo fiskalne opisuje w jaki sposób należy naliczyć podatek od towarów i usług. Zgodnie z tymi wytycznymi zaimplementowano obliczanie podatków w polskich programach ERP (Subiekt, WAPRO Mag, Symfonia, itd.). Natomiast większość platform e-commerce oblicza podatki w inny sposób (zwykle z większą precyzją), co może powodować rozbieżności (dotyczy to szczególnie PrestaShop która przechowuje ceny z precyzją do 6 miejsc po przecinku). Szczegóły znajdują się w tym artykule pomocy.

Wyjątek od HRESULT: 0x800706BA

Błąd zapisu danych [[System.Exception] Nieprawidłowy ID magazynu (1): Serwer RPC jest niedostępny. (Wyjątek od HRESULT: 0x800706BA)]] Integrator do pracy wymaga jednej licencji Subiekta oraz jednej licencji Sfery. Jeśli został uruchomiony Subiekt w tle oraz obok niego integrator pracuje będąc zalogowanym na tego samego użytkownika Subiekta co uruchomiona kopia w tle, integrator aby nie pobierać dodatkowej licencji Subiekta skorzysta z licencji uruchomionej w tle. Zamknięcie Subiekta w tle, spowoduje zerwanie połączenia z licencją Subiekta i powyższy błąd. Usunięcie błędu jest proste – należy zrestartować integrator, pobierze on raz jeszcze licencję Subiekta. Ten problem nie występuje w harmonogramie. Integrator uruchomiony w harmonogramie nie podpina się pod licencję Subiekta pod spodem – ponieważ pracuje on na użytkowniku Windows System, potrzebuje on własnej licencji Subiekta oraz licencji Sfery.