Edytor notatek to narzędzie ułatwiające zarządzanie zawartością pól Oryginał, Podtytuł oraz Uwagi. Aby z niego skorzystać kliknij: Dostępne pola dla wybranej sekcji w zakładce: Zamówienia w konfiguracji programu.
Po wyborze w sekcji: Dostępne pola (1) wybierz konkretny parametr, który po kliknięciu zostanie przepisany do pola (2). Efekt zostanie zobrazowany na polu Podgląd (3):
Po wybraniu z dostępne pola listy znacznik zostanie przypisany do naszego pola. Możemy korzystać z następujących znaczników:
- {id} – numer ID zamówienia ze sklepu
- {sub_Id} – kod zamówienia nadawany przez PrestaShop/Magento
- {notes} – notatki klienta do zamówienia
- {shop_notes} – notatki sporządzone przez personel do zamówienia
- {total} – suma zamówienia
- {total_currency} – suma zamówienia w walucie
- {status} – status zamówienia
- {currency} – waluta zamówienia
- {payment_method} – metoda płatności
- {shipping_method} – metoda dostawy
- {payment_email} – e-mail płatnika
- {payment_symbol} – symbol płatnika
- {payment_id} – ID płatnika
- {shipping_addr} – adres dostawy (tylko jeśli jest inny od adresu płatnika, w przeciwnym razie – puste)
- {shipping_addr2} – adres dostawy
- {document} – dokument końcowy
W edytorze notatek nie musimy ograniczać się do znaczników integratora – możemy wprowadzić własne pola tekstowe, aby tekst był bardziej czytelny dla osoby obsługującej zamówienie. Przykładowy efekt jaki można uzyskać:
Zawartość pola {shop_notes} (BaseLinker/Allegro)
BaseLinker oraz Allegro udostępniają dodatkowe informacje o zamówieniu i transakcji. Informacje te można umieścić w znaczniku {shop_notes}, który z kolei można umieścić w polu Oryginał, Podtytuł lub Uwagi.
BaseLinker
- {admin_comments} – uwagi sprzedawcy,
- {shop_order_id} – identyfikator zamówienia nadany przez sklep,
- {order_source} – źródło zamówienia,
- {order_source_id} – identyfikator źródła (np. wewnętrzne ID konta allegro, wewnętrzne ID sklepu itp. ),
- {order_source_info} – opis źródła zamówienia – (np. adres sklepu lub nic sprzedawcy Allegro) pole obecnie niedostępne,
- {external_order_id} – identyfikator zamówienia, które zostało pobrane z zewnętrznego źródła. Np. numer zamówienia w sklepie, lub numer transakcji Allegro,
- {payment_done} – wpłacona kwota,
- {delivery_package_nr} – numer nadania,
- {invoice_id} – ID faktury z Baselinkera,
- {user_login} – Login kupującego z Allegro.
Allegro
Pola jakie możemy wykorzystać to:
- {buyer_email} – e-mail kupującego,
- {buyer_login} – login kupującego,
- {item_id} – ID zamówienia,
- {message_to_seller} – wiadomość do sprzedawcy,
- {payment_id} – ID płatności,
- {pickup_point} – punkt odbioru.
Prawidłowo skonfigurowana sekcja może wyglądać tak, choć nie musimy ograniczać się do jednego znacznika:
Mamy skonfigurowany znacznik {shop_notes}. Teraz możemy umieścić go w dowolnym z trzech dostępnych pól. Następnym krokiem będzie umieszczenie znacznika we właściwym miejscu zamówienia, w którym powinien się pojawiać: