Aby wygenerować lub podejrzeć dane dostępowe do API BaseLinkera należy wykonać następujące kroki:
- Zaloguj się do panelu BaseLinker
- Przejdź do zakładki Moje konto (1) → API (2) → W miejscu oznaczonym strzałką (3) znajduje się token, którego za chwilę użyjemy w programie SubSync. Skopiuj go do schowka (4).
- Przejdź do ustawień integratora (Program -> Konfiguracja), do zakładki Połączenie ze sklepem i uzupełnij konfigurację:
- Token API – w to pole wklejamy Token API, wygenerowany w poprzednim kroku.
- Testuj – po wprowadzeniu podstawowych danych kliknąć Testuj, powinien pojawić się komunikat jak poniżej:
Jeśli test przechodzi poprawnie można przejść do dalszej konfiguracji programu. - Konfiguracja magazynów – patrz dalej,
- Limit zapytań (n/min) – jedna z dodatkowych opcji, jeśli korzystamy jednocześnie z kilku integracji z BaseLinkerem ta opcja umożliwia ograniczenie odpytań program do API BaseLinkera. API BaseLinkera nakłada limity na odpytania (maksymalny to 100) i zmiana tej wartości daje pewność, że zmieści się w wyznaczonych przez producenta widełkach.
- Zawartość pola {shop_notes} – pole to określa jakie informacje zostaną podstawione pod tag {shop_notes}, który z kolei może zostać użyty np. w uwagach na dokumencie.Dostępne wartości to:
- {admin_comments} – Uwagi sprzedawcy
- {order_source} – Żródło zamówienia
- {order_source_id} – Identyfikator źródła (np wewnętrzne ID konta allegro, wewnętrzne ID sklepu itp).
- {order_source_info} – Opis źródła zamówienia – np. adres sklepu lub nick sprzedawcy Allegro (pole obecnie niedostępne!)
- {external_order_id} – Identyfikator zamówienia które zostało pobrane z zewnętrzego źródła. Np numer zamówienia w sklepie, lub numer transakcji Allegro.
- {payment_done} – Wpłacona kwota
- {delivery_package_nr} – Numer nadania
- {invoice_id} – ID faktury z Baselinkera
- {user_login} – Login kupującego z Allegro
- Stawka VAT za transport – stawka podatkowa z jaką będzie pobierana usługa transportowa, do wyboru:
- Fixed – stała (wpisz wysokość w polu Stawka (%))
- Highest – najwyższa stawka za towar z zamówienia,
- Lowest – najniższa stawka za towar z zamówienia,
- Last – stawka z ostatniej pozycji na zamówieniu.
- Seria numeracji faktur – pole związane z konfiguracją przesyłania faktur do BaseLinker. Więcej informacji w artykule Aktualizacja zwrotna .
- Ładuj zamówienia nie starsze niż – pozwala na filtrowanie zamówień na liście po dacie złożenia.
- Pobieraj niepotwierdzone zamówienia – domyślnie integrator pobiera do programu zamówienia ze znacznikiem potwierdzenia w BaseLinker, ustawienie pozwala na pobieranie również zamówień niepotwierdzonych.
Konfiguracja magazynów – obsługa wielomagazynowości
Funkcja ta pozwala na wskazanie katalogu, grup cenowych i magazynów w których integrator będzie aktualizować informacje o produktach.
W połączeniu z możliwością operowania na kilku plikach konfiguracyjnych oraz mapowaniem magazynów i cen staje się potężnym narzędziem umożliwiającym zarządzanie aktualnością całego asortymentu w BaseLinkerze.
Przykładowa konfiguracja – zmapowane magazyny i cenniki
Przykładowy scenariusz określa następujące warunki:
- Operujemy na katalogu „Wszystkie magazyny„
- W magazynie domyślnym („Default„) mają znaleźć się ilości z magazynu Subiekta o nazwie „Główny„
- W magazynie dodatkowym „Sklep internetowy” mają znaleźć się zsumowane ilości z magazynów Subiekta o nazwie „Główny” i „Allegro„
- Do cennika domyślnego „Default” ma trafić cennik „Detaliczna” z Subiekta
- Do cennika „Euro” ma trafić cennik „Internetowa” z Subiekta
Konfiguracja wygląda następująco: