Konfiguracja pól własnych i słowników
Konfigurację należy zacząć od dodania z poziomu Symfonii słowników i pól własnych. W tych strukturach integrator przechowuje informacje wymagane do działania, np. śledzenia zmian czy powiązań zamówień.
Pola własne dokumentów sprzedaży oraz zamówień obcych
Dodaj pola własne wg specyfikacji:
- Nazwa: SymSync_ConfigId, typ: numeryczny standardowy (int32)
- Nazwa: SymSync_Metadata, typ: tekstowy
- Nazwa: SymSync_OrderId, typ: tekstowy
Zaloguj się do Symfonii z uprawnieniami administratora. Następnie przejdź do Ustawienia -> Pola własne (1) -> Dokumenty (2). Wybierz Dokumenty sprzedaży (3) i Edytuj (4):
Następnie kliknij Dodaj:
W kolejnym oknie ponownie kliknij Dodaj.
Wprowadź nazwę i typ pola własnego wg specyfikacji widocznej w oknie konfiguracji.
Kliknij przycisk Zapisz. Powtórz operację dla każdego z dodatkowych pól.
Pamiętaj o zapisaniu zmian także w oknie Ustawienia. Efekt powinien być następujący:
Nowo utworzone pola własne zostały przypisane do dokumentów sprzedaży. W kolejnym kroku należy przypisać je dodatkowo do zamówień obcych. Aby to zrobić, przejdź do Ustawienia -> Pola własne (1) -> Dokumenty (2). Wybierz Zamówienia obce (3) i Edytuj (4):
Kliknij Dodaj, następnie wskaż na Liście własnych pól jedno z utworzonych wcześniej pól. Kliknij Użyj.
Powtórz operację dla wszystkich pozostałych pól, również dla utworzonych wcześniej pól własnych dokumentów sprzedaży. Efekt powinien być podobny do prezentowanego poniżej. Pamiętaj o zapisaniu zmian w oknie Ustawienia:
Słowniki użytkownika
Zaloguj się do Symfonii z uprawnieniami administratora. Następnie przejdź do Ustawienia > Słowniki użytkownika i kliknij Dodaj:
Skopiuj nazwę słownika i wklej ją w pole Nazwa i Skrót. Zaznacz pole Aktywny.
Kliknij przycisk Zapisz. Powtórz czynność dla pozostałych słowników.
[warn]Uwaga: Po zmianach konfiguracji słowników i pól własnych może być konieczne ponowne uruchomienie usługi WebApi[/warn]
Połączenie z WebApi
Uzupełnij Adres endpointa i GUID przepisując je z Konfiguratora WebAPI:
Następnie kliknij przycisk Testuj aby zweryfikować prawidłowość konfiguracji. Efekt powinien być podobny do poniższego:
Tryb debugowania – zaznaczenie tej opcji powoduje włączenie rejestrowania komunikacji z serwerem WebApi do pliku .http-log.txt znajdującego się w katalogu integratora. Taki rejestr pomaga w rozwiązywaniu problemów z pracą WebApi.