Formy płatności

Mapowanie form płatności – pozwala na zmapowanie formy płatności ze sklepu internetowego na metodę płatności w WAPRO.

W przypadku niektórych platform (np. BaseLinker, Allegro) dostępne formy płatności pobierane są z ostatnich 1000 zamówień złożonych w sklepie. Jeśli na powyższej liście nie ma określonej formy płatności, należy złożyć nowe zamówienie i przypisać mu brakującą formę.

Ignoruj błędy mapowania płatności i użyj tej formy jako domyślnej – w przypadku gdy integrator natrafi na zamówienie, którego forma płatności nie została prawidłowo zmapowana, może zachować się na dwa sposoby:

  • jeśli zaznaczono w/w opcję – użyje formy płatności wskazanej w tym polu,
  • jeśli nie zaznaczono w/w opcji – wyświetli błąd i przerwie import zamówienia.

Statusy zamówień

Pobieraj zamówienia o statusie – na podstawie tego ustawienia integrator zaprezentuje (lub nie) zamówienia na liście w głównym oknie programu. Ustawienie to ma także zastosowanie dla harmonogramu. Należy wybrać z listy interesujące nas statusy zamówień po odświeżeniu jej przyciskiem ⟲

Podatki

Wartości podatków powinny zawsze być obliczone po stronie sklepu – w momencie składania zamówienia przez kupującego. Tylko taka konfiguracja umożliwi prawidłowe naliczenie podatków i obliczenie kwot brutto np. w przypadku zamówień zagranicznych.

Dla pozycji z VAT 0% użyj domyślnie stawki – pozwala na przypisanie kodu stawki podatkowej gdy wartość podatku VAT na pozycji zamówienia wynosi 0% (na przykład: ZW, NP, OO itd).

Reguły podatkowe

Reguły podatkowe umożliwiają określenie zachowania integratora w zakresie stosowanych stawek VAT, rodzajów transakcji VAT oraz kodów JPK i GTU na podstawie kryteriów dotyczących płatnika i odbiorcy zamówienia.

Reguły przetwarzane są w kolejności od góry do dołu. Ich kolejność można zmienić za pomocą przycisków wyżej i niżej. Zastosowana zostanie pierwsza dopasowana reguła.

Tryb importu a zastosowanie reguł

W przypadku zamówień (dokumenty ZO) WAPRO Mag nie pozwala na określenie większości parametrów związanych z podatkami, takich jak tryb VAT, rodzaj transakcji czy oznaczenia JPK. Parametry te mają zastosowanie tylko dla dokumentów sprzedaży.

Dla trybu importu ZO, reguła podatkowa zostanie zastosowana dla dokumentu sprzedaży (DS) podczas realizacji zamówienia przez integrator (nie dotyczy to opcji Zamień stawkę VAT).

W przypadku trybu importu DS, reguła podatkowa zostanie zastosowana natychmiast – czyli w momencie importu zamówienia.

Zawsze konsultuj szczegóły dotyczące podatków ze swoim radcą podatkowym. Nie udzielamy porad ani wsparcia w zakresie podatków.

W sekcji Dane zamówienia w sklepie należy określić kryteria, jakie musi spełniać zamówienie, aby dana reguła znalazła dla niego zastosowanie. Natomiast w sekcji Parametry dokumentu określa się właściwości dokumentu które zostaną zastosowane przy imporcie zamówienia do Subiekta.

Dane zamówienia w sklepie

Kraj płatnika i kraj odbiorcy – określa państwa płatnika i/lub odbiorcy zamówienia. Pod prawym klawiszem myszki znajduje się menu kontekstowe ułatwiające pracę z listą krajów. Można także użyć pola wyszukiwania ponad listą.

Niezaznaczenie żadnego kraju na liście oznacza, że reguła znajdzie zastosowanie dla każdego kraju (nie jest wykonywane sprawdzenie kraju płatnika/nabywcy).

Pole nabywcą jest określa rodzaj kupującego: osoba lub firma.

Określenie rodzaju kupującego następuje na podstawie nazwy firmy i numeru NIP/identyfikatora VAT. Kontrahent zostaje określony jako firma wyłącznie, gdy podał nazwę firmy oraz numer NIP. W przeciwnym wypadku zostaje określony jako osoba.

Status VIES – (aktywne tylko dla nabywcy typu Firma) – integrator sprawdzi, czy kontrahent jest aktywny (lub nie) w rejestrze VIES.

VAT na zamówieniu – integrator może sprawdzić, czy wszystkie pozycje zamówienia spełniają wybrany warunek:

  • Wszystkie pozycje mają stawkę VAT 0%,

lub

  • Żadna pozycja nie ma stawki VAT 0%.

Należy pamiętać, że pod uwagę brana jest stawka VAT na zamówieniu (nie w kartotece towarowej), dla wszystkich pozycji zamówienia (włączając dostawę i koszt dodatkowy).

Parametry dokumentu

Ustaw oznaczenie JPK – ustawia na dokumencie określone oznaczenia JPK/GTU.

Odwrotne obciążenie VAT – ustaw znacznik OOS dla pozycji dokumentu.

Dla pozycji z VAT 0% użyj stawki – określa kod stawki podatkowej gdy wartość podatku VAT na pozycji zamówienia wynosi 0%. Wybierz odpowiednią wartość z listy. W przypadku pozostawienia tego pola pustego, zastosowana zostanie stawka użyta w ustawieniu Dla pozycji z VAT 0% użyj domyślnie stawki (patrz wyżej).

Ustaw rodzaj transakcji – ustawia na dokumencie określony rodzaj (tryb) transakcji VAT. Wybierz odpowiednią wartość z listy.

Zamień stawkę VAT na – pozwala na zmianę stawki VAT na wszystkich pozycjach zamówienia i przeliczenie cen netto. Wybierz odpowiednią stawkę z listy.

Uwaga! Włączenie tej opcji jest wysoce niezalecane. Podatki powinny zostać obliczone przez sklep na etapie składania zamówienia przez kontrahenta. Zamiana stawek VAT może prowadzić do niezgodności księgowych, problemów z fiskalizacją oraz rozbieżności w wartości brutto zamówienia.

Typ dokumentu handlowego – pozwala na określenie rodzaju dokumentu handlowego.

Transakcja transgraniczna – umożliwia określenie transakcji VAT (OSS, IOSS) dla zamówień zagranicznych.

Pozostałe ustawienia

Pomijaj pozycje zamówienia o wartości  0 zł – usunie z dokumentu pozycje których cena jest równa 0 zł.

Ostrzegaj, gdy cena towaru na zamówieniu jest niższa od ceny kartotekowej – wyświetla dodatkowe ostrzeżenie podczas importu zamówienia.

Blokuj ponowny import wcześniej pobranych zamówień – blokuje możliwość ponownego (ręcznego) pobrania tego samego zamówienia.

Blokada ponownego importu działa w ramach wyróżnika kategorii. Oznacza to, że niezależnie od tego ustawienia, zamówienie może zostać zaimportowane ponownie gdy integrator zostanie uruchomiony z innego pliku konfiguracyjnego.

Obsługa kosztów transportu – ustawienie pozwala na manipulację kosztami dostawy w następujący sposób:

  • Standardowa – umieść na dokumencie jako osobną pozycję.
  • PrzeliczProporcjonalnie – integrator umieści usługę na dokumencie tyle razy, ile stawek VAT znajduje się na zamówieniu (vide: interpretacja 2461-IBPP2.4512.849.2016.1.WN).
    Przykładowo: na zamówieniu znajduje się towar w cenie 100 zł brutto z VAT 23% i 50 zł brutto z VAT 8% oraz koszt dostawy w cenie 15 zł brutto. W tej sytuacji integrator umieści na dokumencie dwie usługi transportowe: jedną o wartości 10 zł brutto z VAT 23% i drugą o wartości 5 zł brutto i VAT 8%.
  • PrzeliczNaPozycje – usługa transportowa nie pojawi się na dokumencie, zamiast tego jej wartość zostanie wliczona do pozostałych pozycji na dokumencie.