Funkcja ta pozwala na automatyczne przetwarzanie dokumentów ZO wygenerowanych uprzednio przez integrator na dokument sprzedaży i/lub dokument wydania na podstawie wskazanego odpowiedniego statusu w konfiguracji.
Integrator będzie próbował zrealizować dokument do skutku (gdy stan magazynowy mu na pozwoli). Odbywa się to przy każdym wczytaniu listy zamówień (kliknięcie odśwież listę) lub cyklicznie, podczas każdego z uruchomień zadania harmonogramie.
Przykładowe scenariusze
Scenariusz I: Nowe zamówienie – nieopłacone w momencie importu
- Zamówienie pokazuje się na liście zamówień do pobrania.
- Zamówienie zostaje zaimportowane jako ZO.
- Przy każdym pobraniu listy zamówień integrator sprawdza, czy zamówienie zmieniło swój status na opłacony. W przypadku zmiany, odszukuje ZO i realizuje jako odpowiedni dokument sprzedaży.
- Opcjonalnie w aktualizacji zwrotnej może zostać wysłana informacja na sklep o tym fakcie lub zostać wysłana wiadomość e-mail do klienta.
- Integrator będzie próbował zrealizować ZO do skutku – jeśli nie będzie wystarczającej ilości w magazynie, to po uzupełnieniu dostawy integrator sam zrealizuje ZO.
Scenariusz II: Nowe zamówienie – opłacone w momencie importu
- Zamówienie pokazuje się na liście zamówień do pobrania.
- Zamówienie zostaje zaimportowane jako ZO.
- Po zakończeniu importu zamówień integrator od razu odszukuje ZO i realizuje je na odpowiedni dokument sprzedaży.
- Opcjonalnie w aktualizacji zwrotnej można wysłać informację o tym fakcie do sklepu.
Scenariusz III: Ponowny import zamówienia, do którego integrator wystawił już samodzielnie dokument sprzedaży
W takim wypadku zaimportuje się jedynie dokument ZO i integrator nie będzie już próbował wystawić dokumentu sprzedaży. Integrator „pamięta”, że do tego zamówienia został wystawiony wydania.