Formy płatności
Mapowanie form płatności – pozwala na zmapowanie formy płatności ze sklepu internetowego na metodę płatności w Optimie.
Ignoruj błędy mapowania płatności i użyj tej formy jako domyślnej – w przypadku gdy integrator natrafi na zamówienie, którego forma płatności nie została prawidłowo zmapowana, może zachować się na dwa sposoby:
- jeśli zaznaczono w/w opcję – użyje formy płatności wskazanej w tym polu,
- jeśli nie zaznaczono w/w opcji – wyświetli błąd i przerwie import zamówienia.
Statusy zamówień
Pobieraj zamówienia o statusie – na podstawie tego ustawienia integrator zaprezentuje (lub nie) zamówienia na liście w głównym oknie programu. Ustawienie to ma także zastosowanie dla harmonogramu. Należy wybrać z listy interesujące nas statusy zamówień po odświeżeniu jej przyciskiem ⟲
Pomijaj pozycje zamówienia o wartości 0 zł – usuwa z dokumentu wszystkie pozycje których cena wynosi 0 zł.
Grupuj takie same pozycje – łączy takie same pozycje w jedną o ilości równej sumie pozostałych. Przez takie same pozycje rozumiemy pozycje, w których występuje taki sam symbol, nazwa, opis i cena.
Powiązania towarów
Symbol usługi powiązanej z kosztami transportu – usługa pod którą integrator będzie podpinał koszty dostawy. Dokładny transport wybrany przez klienta, będzie zapisywany w polu: Opis pozycji usługi transportowej.
Symbol usługi powiązanej z kosztami dodatkowymi – usługa, którą integrator będzie podpinał pod koszty dodatkowe (jeśli wystąpią). Kosztem dodatkowym może być np. prowizja operatora płatności. Sugerowane nazwy to Pakowanie lub Obsługa płatności.
Próbuj dopasować usługi wg nazw w przypadku różnic w stawkach VAT – włączenie tej opcji włącza mechanizm, który dopasuje odpowiednią usługę (transportową lub dodatkową) bazując na jej nazwie i stawce VAT.
Dla przykładu, jeśli wskazano jako usługę transportową usługę o nazwie „Wysyłka InPost” z domyślną stawką sprzedaży 23%, a stawka na zamówieniu wynosi 8%, integrator spróbuje odszukać inną usługę o dokładnie takiej samej nazwie, ale z innym kodem i stawką VAT z zamówienia (8%). Pozwala to na uniknięcie problemów przy fiskalizacji.
Przepisz nazwę towaru z zamówienia – na dokumencie zostanie użyta nazwa towaru pobrana z zamówienia, zamiast z kartoteki towarowej.
Mapowanie usług dostawy – Umożliwia podpięcie różnych usług z Optimy pod różne rodzaje dostawy ze sklepu.
Jeśli liczba usług w Optimie jest duża, a ograniczenie pojemności listy nie pozwala zobaczyć wszystkich usług, możemy użyć trybu ręcznego wprowadzania (pod prawym przyciskiem myszki):
Obsługa kompletów (tow. złożonych) – określa sposób obsługi towarów i usług złożonych na zamówieniach. Dostępne opcje to:
- Przepisz – przepisuje towar na dokument jako jedną pozycję.
- Rozbij – przepisuje składniki domyślnej receptury towaru na dokument jako osobne pozycje. Ceny składników zostaną przeliczone proporcjonalnie do wartości oryginalnej pozycji zamówienia.