Podstawowe
Token API – skopiuj wartość Twój token API widoczną w panelu BaseLinker w zakładce Moje konto:
Limit zapytań – wartość ograniczająca prędkość API do wskazanej liczny zapytań na minutę. Domyślna wartość to 100. Limit zapytań można zwiększyć (odpłatnie – po stronie BaseLinker). Należy go obniżyć w przypadku występowania błędów ERROR_BLOCKED_TOKEN (więcej informacji tutaj).
Zawartość pola {shop_notes} – pole to określa jakie informacje zostaną podstawione pod tag {shop_notes}, który z kolei może zostać użyty np. w uwagach na dokumencie. Dostępne wartości to:
-
- {admin_comments} – Uwagi sprzedawcy
- {order_source} – Żródło zamówienia
- {order_source_id} – Identyfikator źródła (np wewnętrzne ID konta allegro, wewnętrzne ID sklepu itp).
- {order_source_info} – Opis źródła zamówienia – np. adres sklepu lub nick sprzedawcy Allegro (pole obecnie niedostępne!)
- {external_order_id} – Identyfikator zamówienia które zostało pobrane z zewnętrzego źródła. Np numer zamówienia w sklepie, lub numer transakcji Allegro.
- {payment_done} – Wpłacona kwota
- {delivery_package_nr} – Numer nadania
- {invoice_id} – ID faktury z Baselinkera
- {user_login} – Login kupującego z Allegro
Stawka VAT za transport – stawka podatkowa z jaką będzie pobierana usługa transportowa, do wyboru:
-
-
- Fixed – stała (wpisz wysokość w polu Stawka (%))
- Highest – najwyższa stawka za towar z zamówienia,
- Lowest – najniższa stawka za towar z zamówienia,
- Last – stawka z ostatniej pozycji na zamówieniu.
-
Seria numeracji faktur – pole związane z konfiguracją przesyłania faktur do BaseLinker. Więcej informacji w artykule Aktualizacja zwrotna .
Ładuj zamówienia nie starsze niż – pozwala na filtrowanie zamówień na liście po dacie złożenia.
Pobieraj niepotwierdzone zamówienia – domyślnie integrator pobiera do programu zamówienia ze znacznikiem potwierdzenia w BaseLinker, ustawienie pozwala na pobieranie również zamówień niepotwierdzonych.
Konfiguracja magazynów
Funkcja ta pozwala na wskazanie katalogu, grup cenowych i magazynów w których integrator będzie aktualizować informacje o produktach.
W połączeniu z możliwością operowania na kilku plikach konfiguracyjnych oraz mapowaniem magazynów i cen staje się potężnym narzędziem umożliwiającym zarządzanie aktualnością całego asortymentu w BaseLinkerze.
Przykładowa konfiguracja – zmapowane magazyny i cenniki
Przykładowy scenariusz określa następujące warunki:
- Operujemy na katalogu „Wszystkie magazyny„
- W magazynie domyślnym („Default„) mają znaleźć się ilości z magazynu Subiekta o nazwie „Główny„
- W magazynie dodatkowym „Sklep internetowy” mają znaleźć się zsumowane ilości z magazynów Subiekta o nazwie „Główny” i „Allegro„
- Do cennika domyślnego „Default” ma trafić cennik „Detaliczna” z Subiekta
- Do cennika „Euro” ma trafić cennik „Internetowa” z Subiekta
Konfiguracja wygląda następująco:
Zaawansowane
Mechanizm szybkiej aktualizacji produktów
Umożliwia przyspieszenie procesu codziennej aktualizacji produktów w zakresie stanów magazynowych i/lub cen. Aktywowanie go wpływa na zmianę obsługi API BaseLinkera przez integrator i włącza przesyłanie danych o produktach w zbiorczych paczkach.
Mechanizm obsługuje także mapowanie cenników i magazynów.
Mapa produktów
API BaseLinker nie pozwala obecnie na wyszukiwanie wariantów produktów na podstawie SKU lub kodu EAN. Zatem aby aktualizować informacje o produktach wariantowych (stany magazynowe, ceny itd.), należy wykonać jedną z dwóch czynności:
- Złączyć produkty w warianty po stronie ERP (Subiekt, Wapro)
lub
- Skorzystać z pliku mapowania dla produktów wariantowych.
Aby to zrobić, należy włączyć opcję Użyj pliku mapowania dla produktów wariantowych i stworzyć mapę na jeden z dwóch sposobów.
Mapę należy aktualizować za każdym razem, gdy w systemie BaseLinker zostanie dodany nowy wariant dowolnego produktu który ma być później aktualizowany za pomocą integratora.
Mapa przechowywana jest w pliku w katalogu instalacyjnym integratora.
Pobieranie mapy produktów z panelu BaseLinker
Rozwiązanie to jest szybkie, szczególnie w przypadku dużej ilości asortymentu w systemie BaseLinker. BaseLinker nakłada jednak ograniczenie ilościowe – maksymalnie 20 eksportów w ciągu 24 godzin.
Aby pobrać mapę, wykonaj kolejno czynności:
- Kliknij link Pobierz mapę produktów z panelu BaseLinker.
- Zostanie otwarta domyślna przeglądarka internetowa prezentująca formularz logowania systemu BaseLinker. Zaloguj się do panelu:
- Automatycznie rozpocznie się pobieranie pliku. Zapisz go w dowolnej lokalizacji, np. na pulpicie.
- Wróć do konfiguracji integratora i kliknij Załaduj plik mapy. Wskaż plik pobrany w poprzednim kroku.
- Zatwierdź przyciskiem OK i wyjdź z konfiguracji.
Pobieranie mapy produktów z API
Rozwiązanie to jest wolniejsze niż opisane powyżej, ale jest prostsze i nie wymaga od użytkownika wykonywania żadnych operacji związanych z pobieraniem plików.
Aby z niego skorzystać, kliknij link Utwórz mapę produktów przez API.
Zostanie otwarte okno prezentujące postęp operacji:
Po jego ukończeniu, okno zostanie automatycznie zamknięte. Następnie zatwierdź przyciskiem OK i wyjdź z konfiguracji.