Funkcja ta pozwala na automatyczne przetwarzanie dokumentów RO/PF wygenerowanych uprzednio przez integrator na dokument końcowy jakim jest faktura/paragon + WZ – po wskazaniu odpowiedniego statusu w konfiguracji. Integrator będzie próbował realizować zamówienie do skutku (np. gdy realizacja nie powiodła się z powodu niewystarczającej ilości towaru w magazynie). Wyszukiwanie zamówień do realizacji odbywa się przy każdym wczytaniu listy zamówień (kliknięcie odśwież listę) lub cyklicznie, podczas każdego z uruchomień zadania harmonogramie.
Przykładowe scenariusze
Scenariusz I: Nowe zamówienie – nieopłacone w momencie importu
- Zamówienie pokazuje się na liście zamówień do pobrania.
- Zamówienie zostaje zaimportowane jako RO.
- Przy każdym pobraniu listy zamówień integrator sprawdza, czy zamówienie zmieniło swój status na opłacony. W przypadku zmiany, odszukuje RO i realizuje jako odpowiedni dokument sprzedaży.
- Opcjonalnie w aktualizacji zwrotnej może zostać wysłana informacja na sklep o tym fakcie lub zostać wysłana wiadomość e-mail do klienta wraz z dokumentem sprzedaży w załączniku.
- Integrator będzie próbował zrealizować RO do skutku – jeśli nie będzie wystarczającej ilości w magazynie, to po uzupełnieniu dostawy integrator sam zrealizuje RO.
Scenariusz II: Nowe zamówienie – opłacone w momencie importu
- Zamówienie pokazuje się na liście zamówień do pobrania.
- Zamówienie zostaje zaimportowane jako RO.
- Po zakończeniu importu zamówień integrator od razu odszukuje RO i realizuje je na odpowiedni dokument sprzedaży.
- Opcjonalnie w aktualizacji zwrotnej można wysłać informację o tym fakcie do sklepu.
Scenariusz III: Ponowny import zamówienia, do którego integrator wystawił już samodzielnie dokument sprzedaży
W takim wypadku zaimportuje się jedynie dokument RO i integrator nie będzie już próbował wystawić dokumentu sprzedaży. Integrator „pamięta”, że do tego zamówienia został wystawiony dokument sprzedaży.